türk.net son kullanıcı deneyimlerim

türk.net son kullanıcı olarak yaşadığım teknik sorun, alt yapı sorunu ve müşteri hizmetlerinin sorunu çözemeyiş olması ve tecrübelerimden kazandığım bilgileri sizlere kısa ve öz bir şekilde özgürce paylaşmaya çalışacağım.

türk.net son kullanıcı olarak yaşadığım teknik sorun, alt yapı sorunu ve müşteri hizmetlerinin sorunu çözemeyiş olması ve tecrübelerimden kazandığım bilgileri sizlere kısa ve öz bir şekilde özgürce paylaşmaya çalışacağım.

türk.net İnternet altyapı bölgeden bölgeye değişiklik gösterdiğiniz ilk öncelikle belirtmek istiyorum. Benim kullandığım bölgenin şehirin merkezi olması internettin güçlü olduğunu düşünebilirsiniz lakin bu bir noktada yanlış çünkü baz istasyonları, firma, işletme ve benzeri gibi unsurların aynı altyapıyı kullandığını bilmek ve buna göre oluşacak riskleri baştan kabul etmek gerekiyor.


Benim mevcutta kullandığım Özgür İletişim Ekstra Paketi'dir. YAPA altyapısında olmayan müşterilerin VAE üzerinden hizmet sağlanması ve internettin buna göre diğer hizmet hızlarının farklı olması. Aktif olarak kullandığım 75 Mbps internet kullanımı sağlıyorum.
Aylık kullandığımız ( kardeşim ve ben ) internet kullanımında en fazla 1.2 TB ( 1204 GB ) kullanım sağladım ve ortalamamız 700 GB oldu. Bu sayısal verilerden yola çıkacak olursak Türkiye ortalamasın üzerinde ve iyi bir sayısal değer.
Kullanım noktasında elde ettiğim hızlar ise günün yoğunluk, hafta içi veya hafta sonu olması gibi bir çok durumda internet çok olağan değişiklikler gösteriyor. Örneğin Resmi Tatil, hava güzel ve herkes şehir merkezinde olduğunda internetin hızı çok düşüyor ( Ortalama aldığım hız : 2.0 Mbps ), hafta içi, aşırı sıcak ve gün ortasında olduğunda veyahut gece saatinde internet hızım performansını tam alarak alabiliyorum ( Ortalama aldığım hız : 15 Mbps,). İnterneti kullandığımdan bu yana en fazla ulaştığım hız 50 Mbps idi. En kötü internet bağlantım ise alt yapı ile yaşadığım sorundan dolayı intenret erişimini tam sağlayamadım. Yaşadığım sorun internetin sürekli olarak düşüyor olması idi. Bu sorunu türk.net'e çözdürmek için 30'a yakın teknik destek, 1 adet Bilgi Teknolojileri kurumu tarafından Tüketici Şikayetinde bulundum lakin sorun hiç bir şekilde çözülmedi, bu destek ve şikayet noktasında hep istekli ve umutlu idim lakin sorun hiç bir şekilde çözülmedi, gerek video, teknik açıklamalar, kanıtlar ne kadar bahsetsem çözüm sağlatamadım.

En son oluşturduğum teknik destekte hiç bir beklentim olmadan, isteksiz, duygusuz kısacası "Bir yerde efor var ise karşısında aynı güçte direnç vardır " şeklinde ki kuantım fiziğinden midir nedir bilmem lakin ertesi gün sorunun Türk Telekom saha ekiplerinden gelen yetkili kişinin beni telefon numarası ile araması, evde olmadığım için beni 10 dakika beklemeleri ve bunun akabinde sorunumu birebir olarak ilettim ve yaşanan sorunun bundan değil, modemi çok kullanmaktan olduğunu ifade etti :) lakin ben kendimden emin bir şekilde savunmamı yaptım, kanıt ve tespitlerimi birebir ilettim akabinde ise Saha dolabına giderek portumun çıkış güçüne ve eve gelen giriş güçünü ölçümünü sağladığımızda alınan değerler çıkış gücü : 12 db, giriş gücü : 1-2 db evet nerede benim 10-11 db diye sorduğumda tespit ve kanıtlarımın doğru olduğunu anladıktan sonra sorunu hızlı bir şekilde çözüme ulaşımı sağlandı ve türk.net tarafından ödenmesi 150 TL faturayıda bu sayede Türk Telekom'un personelinin "YETERSİZ CİHAZ STOĞU" işaretleyerek türk.net ve müşterisi olarak fatura ödemekten kurtulmuş olduk :)

30 kere teknik destek oluşturmam mı , o kadar teknik konulara girip uğraşmam mı yoksa hiç bir beklenti içinde olmadan sorunun çözülmesi mi diyecek olsam hepsinin bir olduğunu inanır ve işi doğru, dürüst yaptıktan sonra er yada geç çözüleceğine inanabilirsiniz.
Kısacası türk.net bilinçli ve etkin kullanıcıları hizmet vermek isteyen kitleye hitap etsede internetin avantajları sayesinde bilinçsiz ve etkin olmayan kullanıcılar da benim gibi deneyimlerden yola çıkarak bir çok noktayı çözüme kavuştura bilecektir